Sveiki. Nežinau bus naudinga arba nebus pateikta tema ir informacija, sprest manau ne man, nes nemanau kad tai yra labai dažnai daromas darbas kuris tiek išlaidų ir pastangų atžvilgiu gal nebūtų taip lengvai prieinamas. Bet mėgstu iš pradžių ką nors padaryt o paskui šnekėt, o ne atvirksčiai ir tiesiog pasidalinsiu tuom kas atsitinka kai turi geležinį norą, geležinę kantrybę ir didelį užsispirimą kurio pagalbą visas kliūtis stumdai nuo savęs taip kaip su ta technika kurios pavadinimas nurodytas mano nike
Apie darbą:
Manau niekam ne naujiena kad metų pradžioje labai smarkiai stojo darbai, sumažėjo visokių užsakymų ir pan, pats aišku irgi buvau ne išimtis todėl ir nusprendžiau kažkur nuo sausio vidurio "apsigyvent" garaže ir padirbt savo darbus su celica.
Tas kas praktikoj susiduręs su šitu darbu manau puikiai žino kad sumontuot universalus yra ant tiek sudėtinga kad turbūt žodžiais neįmanoma išpasakot, palyginus su tais lankstais vadinamais "bolt on" kurie tvirtinas į gamyklines vietas. Su jais pasitaiko irgi rimtų niuansų, daug priklauso nuo gamintojo ir pačio modelio į kurį montuoji. Rusijoj pvz dviese ne specialistai ir kurie iš to pinigų neuždirba, sugeba praktiškai per pusdienį įmesti tokius lankstus kurie montuojasi į gamyklines vietas su visais sureguliavimais, o su universalais yra jau viskas kitaip. Atsiranda daug problemų dėl žymiai mažesnio horizontalaus atidarymo kampo, remiasi į sparną, todėl faktiškai mm tikslumu reikia tiksliai surast tinkamiausią tvirtinimo vietą nes kuo auksčiau kelsi, tuo dar daugiau mažėja horizontalus atidarymo kampas nes sparnai į viršų siaurėja, o kuo žemiau leisi tuom irgi negerai nes nors ir daugiau atsidarys durys į šoną, bet padidėja tikimybė kad durų vidinis kampas lips ant sparno. Dėl šitos priežasties teko net kai kur nuimt vidinį durų kampą, paskui užtaisyt su stiklo audiniu. Vandens nubėgimo vietas reikia perdaryt, apšyvkes reikia perdaryt, posukius sparnuose reikia keist ir perdaryt, sparnus reikia iš vidaus perdaryt, provodkę reikia ilgint, kėbulą reikia pjaut ir virint tvirtinimo pagrindą, amortikų kronšteinai taip pat turi būt privirinti, lapkės turi būt pritaikytos pagal durų konturus, išpjaunami sriegiai kur reikia, moldingus ant sparnų reikia trumpint nes keičiasi horizontalus atidarymo kampas. Pakelimo kampą galima reguliuot, bandžiau daryt didesnį, bet jis man nepatiko todėl nusprendžiau daryt 45. Maksimalus kampas galėjo būt 90.
Kad pradėt daryt pačiam tokį darbą reikėtų pradžiai aišku patikrint ar neauga rankos kur nors iš užpakalio, ir kad nuo rankų neitų aiškios arba neaiškios kilmės š... kvapas
Nors skamba negražiai bet teisingai, nes jei nežinai ką ir kaip geriau daryt, yra reali galimybė sugadint ir mašiną ir lankstus. Paskui būtų pirmiausiai būtina viską nuardyt ir pakviest pas save žmogų kuris jau tą darbą dirbo ir gerai nusimano nuo ko pradėt ir ką daryt, kad paaiškintų kaip turi daryt. Buvau pasikvietęs vieną hotroad klubo žmogų už ką jam aišku didelis dekui kad trumpai ir aiškiai pasakė ką turiu daryt, deje informavimas buvo tik vienkartinis, tad paskui teko viską sprest daryt ir mąstyt savarankiškai, žadėjo ir pats padėt bet nesigavo nes ir pats turėjo sočiai veiklos savo garaže. Tad viską teko daryt vienam be pagalbos, net nebuvo kam palaikyt duris, o jos ne tokios ir lengvos iš tikrųjų, reikėjo užsiiminėt vos ne akrobatika ir išmąstyt visokių triukų tad tikrai nebuvo lengva ir reikėjo neblogai pažaksėt, bet DIDELIS noras ir užsispirimas nugalėjo viską ir manęs nesustabdė kliūčių ruožas, net ir tai kad žiema garaže buvo šalta o buržuikės pas mane nėra. Visas darbas užtruko kažkur apie mėnesį. Tik 2 darbus atliko kiti žmonės, tai buvo virinimas nes aš ne suvirintojas, ir provodkę ilgino elektrikas. Padirbęs pats tokį darbą tik tada supratau koks jis yra sunkus ir kodėl už jį tiek prašo. Nes paskaičius kai kurių firmų puslapius (manau kai kas ir taip žinos kokius
) nurodytos kainos yra vidutiniškai 2000 už darbą. Anksčiau man atrodė kad tai yra LABAI daug, bet dabar šitus žodžius galiu atsiimt atgal, nes realiai paskaičiavus ir visas papildomas reikalingas medžiagas (bendroj sumoj vien ant medžiagų gavosi kažkur 150-200 ribose, kažkur net kruva čekių guli), plius suvirintojui už darbą (gerai kad mano pažįstamas, tai daug neužprašė), plius elektrikui provodkės ilginimui už darbą, tai dirbau vienas visa mėnesį ir jei atmest išlaidas ir paskaičiuot kiek sutaupei už darbą tai ne kažyn kas tikrai gaunasi. Vienintelis tik didelis pliusas tai tavo praktika, nes nors žinosi kas kur padaryta ir esant reikalui kokius nors trukumus žinosi kaip pačiam pašalint.
Apie lankstus:
yra žinių kad Rusijoj ne kiekvienas servisas tokius net apsiima išvis montuot nes darbo daugiau negu sočiai, o jei ir apsiima daryt tai darbas kainuoja net dar šiek tiek daugiau negu patys lankstai. Ir nors jų montavimas žymiai sudėtingesnis, bet šitie lankstai labai geri, viskas pilnai išsiardo kas palengvina jų montavimą ir sureguliavimą, nusiima net "lapkė", ir jei būtų kitaip tada vienam sumontuot būtų tikrai be šansų, horizontalus ribotuvas nusisuka todėl galima žymiai geriau sureguliuot atstumuųs nuo kėbulo iki atidarytų durų pakišant ten kokius popieriukus ir prisukant, nes jei ribotuvas privirintas aišku jau to nepadarysi, + metalas storesnis. Vienu žodžiu už kokius nors paprastus bolt on jie tikrai žymiai geresni, tą patį ir rusų forumuose sako, visą netą buvau iškasęs skersai ir išilgai ieškodamas info. Tik montavimui reikia skirt nemažai laiko ypač jei nori padaryt ne belekaip o maksimaliai iš darbo išspaust kaip yra įmanoma visą kokybę.
Na štai foto kolekcija, komentarai viršuj.
HotRoad klubo prezidentas padėjo viską atsiust iš Jav (neveltui sakoma su kuom susidesi tuom ir tapsi)
Studijavau labai daug visokių nuotraukų iš neto:
Komplektas atvežtas į garažą:
Prasideda ardymas:
Reikia izoliuoti kad nepažeist dažų paviršiaus nuo kokių nors mažų įkaitintų metalo gabaliukų nuo bulgarkes taip pat ir nuo lankstų montavimo vietų gruntavimo ir dažymo
Atsisuka tik viršutiniai gamykliniai lankstai, apatinius reikia palikt
Žymisi su markeriu vieta kėbule kuria reikės išpjaut
Pažymeta vieta išpjauta:
"lapkė" taikoma prie durų vidinių konturų
Tikrinama kaip išpjauta
Daromas šablonas 12 mm metalinei plokštelei kurią reikia daryti tvirtinimo pagrindo pastiprinimui ir tam kad pagrindas būtų lygus
Pagal šabloną išpjaunama plokštelė
Tikrinama ar gerai išpjauta, ją paskui reikės privirint
Prasitepa su rudžių surišėju
Gruntuojasi vidinė pusė
Žymisi kitų durų pusei plokštelė
Keičiu CD
Nes ilgai klausyt mini diską bus ne praktiška
Bulgarkė neatlaikė apkrovimų, teko išardyt ir pakeist angliukus
Dabar veikia vėl kaip nauja
Pilnai šveičiasi nuo rudžių
Laikinai tvirtinasi lapkė, kol kas ant 2 varžtų
Plokštelė pritvirtinta bet dar ne pilnai, žymisi tvirtinimo skylės
Vėl tikrinama kaip daugmaž viskas sueina
Pasiruošęs kariaut toliau
O štai yra mano darbo talismanas
Grežiamos sužymėtos skylės
Baigta
Dabar reikės padaryti 8 mm sriegį
Sriegis padarytas
Tvirtinasi kilpos kronšteinas, žinoma kol nenuspresta kokioje padėtyje tvirtinsis kronšteinas, tai kol kas tvirtinasi ant 2 varžtų, gal reikės kokius mm nuimt ir pareguliuot. Vėliau darysis papildomos tvirtinimo skyles su sriegiu.
Nuimamas horizontalaus durų atidarymo ribotuvas
Nuimamas gamyklinis durų atidarymo ribotuvas ir tikrinu kaip bus reikalai su provodke, deje penktoj celicoj provodkė trumpa ir ją būtina ilgint
Vis dėl to nusprendžiau padaryti sriegį plokštelių viršuje kad jas dar prisukti ir iš viršaus, žinoma ne su tokiais varžtais, čia tik šiaip patikrinau kaip užsisuka
va taip paskui prisisuko plokštelės iš viršaus, ir labai abėjoju kad kokiam nors servise dar kas nors taip darytų ir žaistų
Tikrinamas kilpos atidarymo kampas uždedant sparną.Ir čia buvo pirma klaida kurios taisymas vėl atemė daug pastangų ir laiko. Reikėjo tai padaryti dar prieš darant tvirtinimo vietų sriegius ir apytiksliai ieškot optimaliausią atidarymo kampą. Tokioj padėty atidarymo kampas buvo labai mažas, todėl teko visą konstrukciją leist žemiau. Dar darant tvirtinimo vietas reikia iš anksto turėt omeny kad kai dar susidės amortikai durys gaus spaudimą ir tarpeliai tarp galinio sparno ir durų jau gali žymiai skirtis negu su gamykliniais lankstais.
kad rast tvirtinimo vietą reikia daug laiko nes reikia surast mm tikslumu, kuo auksčiau tvirtinsi konstrukciją, tuo mažesnis horizontalus durų atidarymo kampas nes atidarant kilpa remiasi į sparną, o sparnas į viršu siaurėja o kuo žemiau statysi tai nors kampas ir padidės bet padidės ir galimybė kad durų vidinis kampas lips ant sparno . Surasta kita tvirt. vieta, vėl padarytas sriegis ir nugruntuota. Sumontuoti amortizatorių tvirtinimai, padarytos amortizatorių tvirtinimo vietos kilpoje gamykliškai netinka antram amortikui, todėl ir kilpoj reikia padaryti vienoj vietoj naują m8 sriegį.
Gruntuojasi kilpos detalės
Na ir pagaliau viskas užvirinta
Amortikus reikia vienodai tvirtint, pvz ne taip kad atidarant vienas išsistumtų iki galo o kitas ne pilnai
Reguliuojasi horizontalus atramos fiksavimas kad atidarant nesileistų žemyn
Dabar bus bandomieji pakelimai
kai uždaryta
nusprendžiau perdaryt antro amortiko tvirtinimą nes padarytas prieš tai tvirtinimas man pasirodė kad bus nepatikimas
Nusipjauna horizontalus ribotuvas, jį svarbu nupjaut tiksliai tinkamu kampu. Nupjaut reikia tik tada kai yra tiksliai aiškus horizontalus durų atidarymas.
šituose vietose reikia reguliuoti tarpus (vėliau aišku ir ne tik čia)
Pereinu į kitą pusę
Ir jau iškarto pradedu ieškoti konstrukcijos tvirtinimo vietą. Kas įdomiausiai tai galvojau taip, kad daugmaž žinat tvirtinimo aukštį vienoj pusėj, kitoj pusėj jau jį žinosiu ir bus greičiau ir lengviau, bet pasirodo nieko panašaus, tvirtinimo vietą reikia ieškot vėl iš naujo nors atrodo kad ir ta pati mašina.
Kilpa išardyta tam kad pridedant sparną būtų galima atidaryti kilpą ir žiūrėti iki kokios ribos atsidarinėja kai pradeda remtis į sparną.
daugmaž surasta konstrukcijos tvirt. vieta
Daromos tvirtinimo vietos su M8 o kai kur ir su M10 sriegiu ir gruntuojasi
dažoma
Taikoma "lapkė" prie vidinių durų konturų
Išpjaunama vidinė sparno dalis
"lapkės" tvirtinimas, padarytas sriegis pačioj lapkėj ir iš vidaus prisukta, žinoma paskui tai dar užsisuks su kontr šaiba ir veržle
Sparnų posukius reikia perdarinėt nes atidarant kaip tyčia kilpa į juos remiasi
Taip buvo maksimaliai sutrumpinti posukiai
užtepta su stiklo klijais
Bandomieji atidarymai
Išsiaiškinau kad teks šiek tiek nuimt vidinį durų kampą. Paskui užtaisiau su stiklo audiniu. Kitoj durų pusėj buvo irgi nuimtas kampas bet dar visai nedaug
Paruošiau ir nudažiau
"Obšyvkę" reikia perdaryt kad neliptų ant sparno. Gražiai ir tvarkingai nuimama medžiaga
Daugmaž tiek reikia sutrumpint ir atgal gražiai užklijuot medžiagą
Dabar su 2 domkratais kelsiu dešininę pusę kad būtų priejimas su drele prie apatinių 2 sparnų tvirtinimo varžtų, jie abu buvo nulaužti. Ir juos būtina išimt nes reguliuojant tarpelius paskui bus labai svarbu kad ta sparno vieta galėtų prisisukt
Pakelta, dabar reikia kažkaip panaikint sulaužytus varžtus kaip nors ne pažeidžiant sriegio
viskas pavyko
Bandomieji atidarymai. Taip pat daugmaž reguliuojasi jeigu reikia atstumai tarp kėbulo ir atidarytų durų. (jaučiu kokiam servise padarytų belekaip ir niekas nereguliuotų, o paskui tau pasakytų kad čia taip turi būt nes kitaip nepasidaro. Taip sakau nes teko atkreipt dėmesį ir į parodines mašinas ne vienoj nuotraukoj kartais buna kai smarkiai skiriasi atidarytų durų nuo kėbulo atstumai)
Provodkė prailginta, reikia su ja užsiimt
Sutvarkyta provodkė, vėliau šitus baltus laikiklius nuemiau ir perdariau tvirtinimą nes ir atrodo nekaip. Posukiai taip buvo laikinai pritvirtinti nes reikėjo važiuot per pas suvirintoją.
Vandens nubėgimo vietą reikėjo irgi perdaryt nes kilpa tą vietą pilnai uždengė ir kitoj vietoj padaryta nedidelė skylė ir priklijuota apsauginė guma ji ten toliau matoma, kad jeigu ką vanduo nubegtų ant gumos o ne ant provodkes su laidais
Privirinti amortikų tvirtinimai ir užgruntuoti
nudažyti
Po biški jau vyksta surinkimas ir tarpelių reguliavimas - priekiniai sparnai + durys, ir kapotas + priekiniai sparnai
Reikėjo vėl nuimt dešininį sparną nes pasirodo kad kada uždejau "obšyvkę" tai jau sunkiau pradėjo laikyt amortikai. Ir tai todėl kad viršutinį amortiką pritvirtinau gamyklinėj kilpos skylėj, ir dar pasirodo kad net kelių cm tvirtinimo skirtumas kilpoje gali turėti tokią didelę reikšmė. Teko kitoj vietoj kilpoj daryti sriegį ir tvirtint amortiką. Su kita puse taip nebuvo nes ten jau iškart tvirtinau ne į gamykliškai padarytą kilpos sriegio vietą.
Beveik jau kaip ir viskas, liko tik smulkmenos
Padariau kitus provodkės tv irtinimus, iš tos pačios gumos tik perlenktos dar per puse kad būtų tvirčiau ir prisukta su poveržle ir varžtais
Posukius vis dėl to teko keist, nes perdaryti vistiek remesi ir šiek tiek išlysdavo. Šitus naujus irgi šiek tiek reikėjo trumpint iš vidaus
Pritvirtinti atgal slenksčiai
Ilgai lauktas rezultatas
nigga style
Talismanas
Plius dar pridursiu, viskas buvo daroma ne tam kad būti kručiausiam, mandriausiam ir tam kad prieš kažką pavaidint ir pasirodyt. Kaip jau kažkada vienoj temoj minėjau, tai ne "mados" siekimas o gyvenimo būdas